fredag 21 december 2012

Jul Sminkning 1/2

Gjorde även en lite grönare sminkning nu till jul, och lite dovare i färgerna för dem som inte vill ha glitter glitter och glitter =P

Denna är väldigt ljus.
Jag började med lite benvit skimmrig ögonskugga längst in och la på halva locket undgefär.
Sedan tog jag en ljus grön (Här kan ni ta vilen nyans ni vill, men jag valde en ljus) ja la den gröna som en halv måne runt det vita på yttre delen av locket, som ett c ungefär, mestadelen ska vara grönt på ögat =) Sudda sedan bara ihopa dem =)
Sen kunde jag inte låta bli att rulla på fint fint fint vitt glitter, tyckte juh att lite får man skimmra =P Men det är valfritt.
Under ögat sudda jag in lite brons, den suddar jag ihopa med min pulver foundation =)
Och på med lite mascara =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar