måndag 17 december 2012

Jul Sminkning Rött glitter del 1/2


Här kommer en sminkning som jag tänkt som inspo till er till julen =)

Jag har gjort den i 2 varianter så att den kan passa lite fler =)

Här har jag tagit vitt längst in vid ögon vrån till halva ögat ungefär, sedan har jag skuggat in den röda lite som en halvmånde ungefär, här kan du också regler själv hur mycket/Lite rött du vill ha =) Sedan har jag bara skuggat ut det lite lätt uppemot brynet, jag skuggade även ner det lite grann under ögat in till ungefär halva.
Jag la en svart kajal i vattenlinjen där nere.
När jag var nöjd så duttade jag dit lite rött glitter, men inte jule rött utan lite mer diskret röd men ändå så att det glittrar och skimmrar. det fäste jag med Lock and Seal från E.L.F. Jag tog endast glitter där jag hade röd ögon skugga. =)








Jag gjorde en annan variation på den ovan fast som inte är lika diskret, utan den syns lite mer, denna är för dem som tycker om att sminka sig lite hårdare eller vill ha mer glitter =) (Men ändå inte för mycket )
 
På denna lade jag till en svart eyeliner linje med en liten vinge ut, jag duttade dit lite mer glitter, fast detta glittret var riktigt julerött glitter så att det syns lite mer, men jag höll mig ändå bara till glitter på det röda.




Som ni ser så blir denna lite mer markerad =)

















Hoppas dessa sminkningarna passade någon =)
Imorgon kommer det en fortsättning på röd sminkning med glitter nu till jul
Fast imorgon är det lite mer för dem som inte tycker att det gör något när det syns att man är sminkad (Jag tex =P Ska nog själv ha det så på julafton =P)
Men kika in för det imorgon =)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar