tisdag 18 december 2012

Jul sminkning Rött glitter del 2/2

Godmorgon =)
Här kommer del 2 av rött glitter =)
Som jag sa igår så är denna lite mer vågad, den är kanske inte för alla men för alla dem som vågar och vill sminka sig såhär, UNDERBART! MER FÄRG ÅT JULEN! haha men jag älskar färg på ögonen, men jag förstår dem som inte gillar det =)

 På denna varianten så lade jag bara lite vitt längst in, just för att kunna sudda lite grann =)
Sedan målade jag hela ögonlocket med röd ögonskugga, jag gjorde en liten form på ögonskuggan, vill du ha det så gör det nu.
när jag bestämt formen så började jag sudda kanterna lite, jag suddade inte så mycket eftersom jag inte hade någon ögonskugga under brynet och jag tycker det är dö svårt att sudda med rött =P
denna gången la jag bara lite lite grann under ögat, jag la lite mer svart denna gången, även nu la jag svart i vatten linjen.
Nu var det bara till att dutta dit glitter, Det röda julglittret tog jag, och duttade dit massor, eller ja , massor och massor, rätt mycket aiallfall så att jag tyckte att det täckte snyggt =)

(Japp jag ser att jag glömt ta bort allt fall glitter (Fallglitter = där trillar oftast glitter på kinden när man arbetar med glitter men det borstar man bara bort när man är färdig) innan jag fotograferade men gjort är gjort, se och njut =P )



























Precis som jag gjorde i inlägget igår gör jag idag, har 2 varianter på denna med.


 Här la jag också till en eye liner med vinge =)
Har ej mascara på bilden, men nu är det färdigt, på med mascara och du e jule färdig =)
























Dessa sminkningarna kan vara väldigt snygga till en enkel svart klänning =)
 
Här är på båda varianter,
Höger öga är, rött vit och eye liner
Vänster öga är, Rött med rött glitter
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar