måndag 14 januari 2013

Barry M - Rött Glitter Lack test



Barry M  -  Rött glitter lack.

På min andra test person målade jag röttglitter lack.



Alla vet hur svårt det är att få bort glitter lack!?!
Såå, jag har bara testat det 2 gånger innan, en på mina naglar och en på när jag hade byggda.
Man målar ett lager med Hobby lack direkt på nageln innan lacket så går det bara att skala av lacket när man vill byta, Fiffigt va? Jag har inte rikitgt fått klämm på hur tjockt lager man ska ha inu så det går juh sådär att få av det =P men det går iallfall mycket lättare. Dock tyckte jag att det inte alls funkade när man hade byggda =/ kanske för lite eller så är det för att limmet inte hamnar på ens nagel och man har juh lite olja på ens nagel så att det är dem 2 kombinationerna som gör att det lossnar =)
Så jag får se vad min försöks person säger =P


Ytan på det blir lite knottrigt men skulle tro att att topplack på det så blir det jämnt och fint.
Det är lite mörkrött och väldigt glittrigt samtidigt som jag tycker att det är inte sådär hej hallå här går jag och glittrar. (Rött glitter är fortfarande en av de färger jag inte alls lärt mig att fotografera och få fram rätt färg)
Men det är lite mörkare än på bilderna, den översta bilden är den som visar mest rättvist.

Konsistens - Den var väldigt lätt att arbeta med.

Torktid - Det torkade väldigt Snabbt tycker jag.

Lukt - Ja det var völ ingen speciell lukt.

Hållbarhet - Åter kommer jag med.

Lager - 1½ lager, täcker väldigt bra

              Först Limma, man ser när limmet är genomskinligt så är det torrt =)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar