måndag 28 januari 2013

Bold Purple

Sminkningen I Lördes



Jag har inte riktigt lyckats ta någon bra bild på hur färgen egentligen är =(
Den blev lite mettalic glittrig lila.
Ska göra denna sminkningen en solig dag så ska jag försöka fånga färgen i dagsljus =)
Har inte så jätte bra lampor iheller tyvärr =(

Men det var super enkelt och gick fort =)
Jag använde :
Barry M Bold Purplewaterproof Eyeliner
Mua EyeShadow Shade 9
 
 


Lånad bild

Mua eyeshadow
 
 
 


1:Jag började som vanlig med min primer =)
2:Målade ögonlocket med pennan upp till "Vecket" alltså där ögon locket viker sig när du blinkar och ut som en liten vinge i kanten.
3:Suddade kanterna
4: För att fixer pennan då den är lite klibbig av sig så använde jag mig av mua shade 9 då båda går lite i samma toner. Lila och glitter =) När jag hade tagit på det så blev dem så fina tillsammans att jag tog lite extra ögonskugga på.
5: jag suddade ut kanterna lite till.
6: Tog pytte pytte svart ögon skugga ute på vingen och lite längst med globlinjen.
7:avslutade med Mua´s svarta eyeliner och på med fransarna =)

Under ögat
1: använde mig av pennan för att dra en tunn linje på ungefär halva ögat och den suddade jag jag med svart ögonskugga =)

Färdigt =)

Jag tyckte att det höll jätte bra, dock var det inte så många timmar och under snälla förhållande =P
detta är en sminkning som jag kommer att göra igen, är ni intresserade av en steg för steg då?

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar