fredag 15 februari 2013

Rosa Lila Tutorial

Hejsan =)
Förlåt för att det inte blev något inlägg igår, men det kompenserar jag upp med en tutorial idag =D Hoppas ni uppskattar den =)
Jag skulle göra en brun sminkning idag men när jag nästan var färdig så förstörde jag allt så det var bara till att radera alla bilder, tvätta av sig och börja om =( Så då tog jag en av mina favorit färger till mina ögon istället =D  Rosa/Lila =)


Ber om ursäkt att vissa bilder ser pixlade och konstiga ut, hände under uppladdningen då den är lite halv skum idag men hoppas att ni ser ändå =)






Steg 1.
(Alltid Primer)
Vit ögonskugga innerst i ögon vrån, Till ungefär halva ögat

 Steg 2
Ljusrosa ögonskugga på mitten av ögat och lite ovanpå det vita (Suddar inte ihopa det än, men det kan man göra nu om man vill )

Steg 3
Om man delar in ögonlocket i 4 delar så tar jag Rosa ögonskugga på den 2 och 3, alltså lite på det Ljusrosa men inte ända ut.

 
Steg 4
Här lade jag lila som en halvmåne,från mitten av ögat nära frans raden ut om som en båge upp i globlinjen till mitten, Hoppas ni förstod, annars så kan man se ganska mycket var det lila går =)
 
 
Steg 5
Nu duttar jag dit vid ögon skugga precis under ögonbrynet.Och det lägger jag dit för att sudda den lila kanten =)
 

 
Steg 6
Nu suddas hela "Linjen" men ögon skugga upp mot brynet =)
 
Steg 7
Borstar bort den lösa ögonskuggan från ögonfransarna och torkar bort det som hamnat under.

Steg 8
Markerar franslinjerna med svart ögonskugga och lägger en rosa kajal på vatten linjen och även pytte lite o ytterkanten precis under fransarna (Till ungefär halva ögat)

Steg 9
På med Mascar på övre fransarna sedan är det klart =D

Steg 10
KLART =D

Dessa Färgerna Använde Jag =)












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar