torsdag 14 mars 2013

Sminkplatser

Tänkte visa er mina sminkplatser =P
Dem är inte sådär jätte bra, men det får blir någon av de 3 platserna när jag ska sminka mig =P
Då jag inte har plats för något bord (ÄN) eller en plats där jag kan ha det uppe hela tiden.

Så allt mitt smink ligger snällt i min verktygslåda som står i skåpet med handukar och lakan m.m.
INTE där det hör hemma =P Men man får ta den plats man har =)


Detta var min allra första plats, även innan jag hade min lilla verktygslåda =P
Detta är i vår hall och ytterdörren är till höger =P Snällt sittandes på golvet och sträcker på ryggen för att få hela anisktet med i spegeln =P Här sminkar jag mig oftast när jag sminkar mig snabbt och ska till jobb, en ögonskugga och någon mascara, men detta är även spegeln jag använder när jag ska sätta på lös ögonfransar för man kommer så nära och så har jag riktat en lampa mot spegln så det blir extra bra ljus i ena delen av spegeln =P
Och nu kom jag på att jag satt juh faktiskt inne i sovrummet på golvet med spegeln som sitter på garderoben när vi först flyttade hit men det blev för jobbigt då sambon ville använda den spegeln och komma in i sin garderob =P
Så andra platsen är detta =P





Nästan rakt över den första platsen är denna =P
En sittplats som får leka bord åt min låda och den brukar få dela plats med saker som jag tagit upp ur jackan innan jag rusar iväg =P andvänder inte spegeln så mycket då den är så lång ifrån, så ibland blir det en blanding av plats 1 och 2. Lådan på 2 och jag på 1 =P





Detta är den sista och nyaste platsen =)
Även sämt ljus då ni ser att lampan sitter på sidan och ger ett lite gul aktigt ljus, men detta är på vårt köksbord och här sitter jag alltid när jag ska göra lite mer avancerad sminkningar som tar lite tid =) Eftersom här finns en stol =P
Bästa sitt platsen men sämst ljus.


Ja det var mina platser det =P
Men som tur är så om ca 2½ månad har jag ett nytt rum och ett nytt sminkbord så att allt kan vara framme och alltid ha bra ljus och plats (Flyttar nämligen då, och får ett helt rum till att ha vad jag vill i =D Dvs tills första barnet kommer och tar det =P)

Hur ser era sminkplatser ut? Ta bild och länka vet ja  =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar