lördag 6 april 2013

Sotning

Idag gav jag mig på en sotning fast med lite färg, och jag tänkte testa metoden med lite brun ögonskugga under och i kanten för en lättare sotning.
Jag får ge mig på det en gång till om man säger så =P
Det blev jätte fint och jag är hur nöjd som helst =D
Men jag vill ha det ännu svartare =)

En mini steg för steg får ni oxå =)

Först av allt gjorde jag min fusklinje med kajal, har visat i DETTA inlägget.

Sedan tog jag lite lila och den bruna skuggan, duttade dit det lite sådär halv snyggt, spelar ingen roll hur exakt ni lägger det då jag tar svart ögonskugga ovanpå sedan =)
Här ser man att det har kommit ögonskugga på eyelinern men det spelar ingen roll då jag bara fyller i den när jag är klar, som sagt så var det bara en hjälp linje =)

 
Nu har jag lagt på det svarta så mycket som jag vill ha =) Suddat kanterna så att dem är mjuka =)
Precis under brynet duttar jag dit vit ögonskugga som jag sedan kommer blenda in med den bruna. vissa föredrar att ha nude färgat eller något åt det hållet och aldrig helt vitt, jag gillar vitt, och för att det ska synas på mig (Som är så pass ljus i huden) behövs det vit =)
 
Sudda ihop allt och sedan är det bara att fylla i eyelinerna vilket är snabbt och enkelt då man redan har linjerna att gå efter =D
Och under ögat tog jag lite svart bara och i vatten linjen följde jag upp med lila kajal för att fånga upp det lila i makee upen lite mer =)
 
 
 
 
Vad tycker ni om denna sminkningen?
 
 

 
 



4 kommentarer:

  1. Det här var jätte snyggt! Ville önska att jag också kunde få till en sotning någon gång men varje gång ser det mest ut som någon har slagit mig :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack =D
      Hade det hjälpt med en väldigt detaljerad steg för steg?
      Om du målar mycket under ögat, så testa en gång att inte göra det =)

      Radera
  2. Tycker det blev skitsnyggt, du är söt som en karamell!

    SvaraRadera