fredag 28 juni 2013

13

Här kommer då sminkningen från igår =)

 

 
En variant av silver
 
 
 
Som bas denna gången använde jag min Milk Jumbo pen istället för min primer och jag är helt nöjd med resultatet =)
 
Med en vit bas så började jag med skuggorna
Innerst i ögonvrån lade jag en matt vit skugga fån MUS. sedan började jag min toning i silver.
Här har jag använt mig av 3 olika nyanser av silver. Ögonskuggorna är från min palette.
Mörkast ytterst som jag sedan suddat ut till formen som jag ville ha, lite som en halvmåne runt dem ljusare skuggorna.
Använde även lite vitt under brynet för att hjälpa till att sudda den mörk grå.
Sedan tog jag Eyeliner (Som jag ser nu på bilden inte alls är så rak som jag trodde =P )
 
Till denna sminkningen använde jag mig inte av mascara eller någon skugga under ögat utan under ögat är det helt neutralt.
Dock använde jag pytte mascara på de övrefransarna men nästan inte märkbart.
 
Bilderna överst är tagna utan lösfransar för dem valde jag att sätta på efter att jag jobbat och innan jag skulle iväg =)
 
Lekte även lite med mörkare skuggor och framhävde mina kindben och skulpterade om näsan lite =)
 
Såhär blev det med fransar, verkligen skillnad!
 
 

silver night make up
 
 
 
 
 
 
Och efter 13 timmar såg det fortfarande ut såhär, Bortse från franslim och att jag aldrig fick den ena fransen till att fästa helt. Men syftar på hur skuggorna sitter på sin plats =D
 
 
 
Silver night
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar