onsdag 3 juli 2013

4 Nyanser

Vi är juh över 5000 =D o allt hände när jag har paus =D
Riktigt kul att se =)

Här kommer ett litet inlägg =)


Vad krävs för att göra en sminkning med 4 nyanser och Eyeliner?

jo, jag använde en jädrans massa penslar =P

Till själva ögon sminket använde jag 5st och 3st till ansiktet.


 
Detta är vad jag använde för produkter.
Jumbo pen som primer
Pytte mascara på övre fransarna
Eyeliner
Vit ögonskugga
Mineral puder
Och självklart min Palette =)




Så?!
Vilka penslar använde jag till vad?
Jo, här får ni lite bilder =)


   Den minsta till det vita innerst

En mellan borste till de gråa skuggorna

En lite mjukare pensel som jag suddar ut det mörka med

Samma pensel som ovan till det ljusa under brynet

 

   En lite tjockare pensel till mitt puder under ögat


 En rouge borste till kinderna

 En lite sned ställd pensel bara ljust för att fylla i brynen innerst

 En kaki borste till pudret i resten av ansiktet =)
 
 
Och den tunnaste Hobby penseln använde jag till min eyeliner.
 
 
Skulle vara kul att göra denna sminkningen med ca 2 penslar =)
Nästa gång jag har tid över ska jag försöka mig på en liknande sminkning men endast med ca 2 penslar, för alla er som inte har så många =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar