onsdag 30 januari 2013

Sprejat Glas

Idag ska ni få se vad jag pysslade med igår =p
Jag ÄLSKAR att pyssla, just nu är 2 par skor under renovering, kommer dock ta lång tid innan det ena paret är färdigt (Måste till ett spec ställe med dem)
MEN
Igår var det inte skor utan dricksglas!

Skit skoj rent ut sagt, man kan juh göra så mycket =D
Såg en bild på en sida och såklart var jag tvungen att pröva =P
Det blev inte helt bra eftersom det var första gången men nästa gång blir det nog perfekt (Om jag gör det fler gånger då vill säga  =P )

Men jag rekomenderar detta till en vår eller sommar aktivitet så att det kan stå utomhus och torka, nu stormar det i mitt badrum så jag kunde ha det där =P

Jag har använt vanlig sprejfärg och vanligt klar lack.
Färgen stannar inte kvar om man inte lackar efter =) och vet inte inu hur länge det stannar kvar med lacket =)
Men jag måste tänka på att täppa till uppe vid så att färgen och sprejen inte kan blåsa ner i själva glaset, Jag tänkte så pass långt att jag höll rent där man har läpparna för jag tänkte att det är kanske inte jätte hälsosamt men tänkte aldrig på att det kunde blåsa i xD Färgen gick att diska bort men vet inte hur det blir med lacket för jag luktar att något är kvar =(

Men här är steg för steg beskrivning =)
Enjoy!

 



glas
 Här använde jag silver glitter, och det blev inte riktigt så täckande som jag hade tänkt =(







glas
 
 
 


Sprejat glas





Design glas
 
Färdigt =D
Här ser man att det är små prickigt även om jag hade tejp överst och det är för att det hamnade på insidan av glaset, men det gick att diska bort hur lätt som helst =)
 
Vad tycks?
Man kan juh göra hur mycket som helst =D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar